miércoles, 26 de marzo de 2008

Las Lesiones

Mi última visita...

Campus Olimpia 1995

Memorial Guerau Garcia, Parc de la Ciutadella, 10 d'abril de 1994.

No padecí lesiones graves, pero si una de muy dolorosa: el dolor de tibiales. En algunas temporadas ni calentando bien el tibial, podia evitar ese gran dolor. Por lo que parece el músculo se desarrolla de tal manera que se hipertrófia y su volumen e inflamación provoca dolor al no poder crecer más de lo que le permite la vaina que recubre el propio músculo. Segun escuché alguna vez, a los ciclistas les pasa lo mismo con el cuádriceps, cosa que desconozco. Se puede ver la hipertrófia en la foto superior.

Actualmente, y para el resto de mi vida, sufro desgarro del cruzado de la rodilla derecha. Por lo visto esta lesión me la hice impartiendo clases de iniciación deportiva, en un salto que hice en una sesión de futbol, como no podia ser de otra manera. Por aquel entonces, 14 de agosto de 1996, me diagnosticaron esguince del ligamento lateral externo de la rodilla derecha. Todo normal después de su recuperación. Volví a entrenar y competir, hasta que en febrero de 2005, trabajando tuve una recaida al haber perdido tono muscular en el cuadriceps, y esta vez con una resonancia magnética detectaron esta antigua lesión.
Desde el año pasado, ya preparando la maratón de Floréncia y con dos maratones en mis piernas, resurgió otra gran incomodidad, me dolía el talón y no sabia porqué. Por lo visto és Fascitis Plantar pero con los consejos de mi Podóloga creo que empieza a desparecer. Tan solo he de ponerme las plantillas que ya no utilizaba!!!!
Fascitis Plantar: http://www.championchip.cat/lliga2007/medicina/fascitis_plantar.htm

Dedico este Post a todos los amigos bloggers que han estado o están lesionados, esperando su pronta recuperación, sobretodo a David y a Javi. ( i també a la Gemma!!!)

13 comentarios:

javipobla dijo...

Moltes gracies Oscar!espero que et desapareguin del tot les molesties que has tingut ultimanent, desconeixeia el perque de les molesties a la tibia,veig que en el món del running les pateix bastanta gent,com portes la preparació d'Empuries?

Miquel Morales dijo...

Las lesiones son la parte más desagradable de nuestro deporte. En el triatlón tenemos la ventaja que cuando no puedes hacer un deporte, normalmente puedes hacer otro.

Lo que está claro es que el running es lo peor para las lesiones, y también los partidillos de futbol y basket, eso sí que es un peligro para los que no estamos acostumbrados...

Oscar 1977 dijo...

Xavi,no es mereixen. De moment amb les plantilles, oli en un llum, sembla màgic!! Si, però el dolor de tibials en la marxa és un altre cosa, pensa que entrem de taló. Per Empúries, vaig fent. Aviat penjo els entrenaments.

Miguel, supongo que tienes razón. Al cambiar de especialidad podeis ir trampeando las lesiones localizadas. Pero el volumen total no os lo quita ni dios!! Todo lo que sea trabajo acíclico, es peligroso.

karli dijo...

Quin saldo nanu!! jejejeje...mentre allò funcioni be i no hi tinguis cap desgarro cap problema oi Gemma? jejejejeje...que brut que soc a vegades...
Home està clar que un esportista del teu nivell i amb les matxacades d'entrenos i de competis que et foties alguna cosa habia de tenir...
Es una llàstima això de les lesions, es que no hi ha res perfecte en akesta vida? ni tan sols el esport?quina llàstima!
Apa marxaire d'Olivella a veure si ens veiem per Bombers per que intueixo que finalment Montornes la descartas...ja quedarem.

Joel Albea dijo...

hola maquina!!! quines tonteries més grans que dius, doncs clar que vull saber de tu!!! encara que estigui fora de joc (temporalment) et tinc present en les meves oracions diaries, a tu i a tota la family.
Si es que sou la canya.

Petons a tots

robert mayoral dijo...

jo he patit aquesta dels tibials, és horrible i molt dolorosa, una vegada inclús em van enguixar la cama per no poder moure-la...quin mal!!!

Anónimo dijo...

Hola Oscar

Confio que et recuperis de totes aquestes molesties que comentes. M'agradaria saber el nom del marxador de Vic que t'acompanya a la foto ja que el recordo com un marxador molt lluitador y m'agradaria poder penjar la foto y el seu nom a marchadores en homenatge a una persona que va ser presenta a moltes proves d'una comarca catalana on la marxa no era una especialitat amb gran nombre de practicants. Ja em diràs quelcom

Jordi Guiral

Oscar 1977 dijo...

Karli, s'ha d'anar amb compta amb els "desgarros", porquet!!!,je,je... Ni a Montornés, ni a Valls, ni na de nada!! No tinc mases ganes de competir. Diumenge tocarà travessa llarga de muntanya. Per Bombers plego a les dues de la matinada, ja veurem....

Joel, ja ho sé home, era broma!!! Si actualitzes el bloc quan t'enrecordes, jua,jua. Una abraçada company!!

Robert, a mi el masatgista m'el envenava, després de machacar-me'l i jo plorar i tot del mal!!! Era fotudissim.

Jordi, ara mateix no recordo el nom. Miraré que crec que dec tenir alguna clasificació on hi surt.

Oscar 1977 dijo...

Ah!! Jordi, no publiquis aquesta foto!!!! ja t'enviaré la mateixa però sense la fletxeta als tibials!!

Anónimo dijo...

ok m'espero. dew

Jordi

Bon cap de setmana.

David Rodriguez Roures dijo...

Muchas gracias crakkkkk,ayer hice 30' y parece que la cosa va bien,la fisio me ha dicho que empiece a entrenar con normalidad,esta tarde hare 30' y el lunes a seguir,solo espero no volver a recaer y asi salir del bombo,bueno Oscar haber si tambien sale Javi y no hace falta que fiche nadie por ese club,un saludo.

Ferran Vila dijo...

Gràcies per la dedicatoria del post, sí, per que ara estic lesionat. No se que tinc al genoll que no puc corre, com diu el Karli no hi ha res perfecte, em trobo de conya sobre la bici, però a la que dono un pasa corrent a patir. Tú ja saps que això es cosa de paciència, però dona molt pel sac.

Oscar 1977 dijo...

David, a ver si te recuperas del todo y puedes correr con normalidad, que queremos verte competir ya mismo.

Ferran, doncs quina pera... saps de que et ve?